zaterdag 24 januari 2015

In opdracht breien

 In een weekblad stond een oproep:
Breisters gevraagd.
De herders van Balloo zochten 
voor hun grote hoeveelheid wol en
 een speciaal project, breisters en/of breiers.
  Van 20 strengen machinaal gesponnen wol, mocht ik 2 plaids breien.
 Alles moest recht gebreid worden, op pen 9.
Met 105 steken zou het een plaid word en van 1 bij 1.40 meter.
Ik heb pen 8 gebruikt om de goede maat te krijgen.
Het zijn 2 heerlijk warme plaids geworden, 
waar ik helemaal in weg zou kunnen kruipen. 
Nadat ik het ingeleverd had zou het geverfd worden. 
Daarna laten de herders het zien in Brussel, 
om subsidie te krijgen voor hun werk.
Uiteindelijk komt er een symposium in Groningen, 
waar alle breisters bij zijn uitgenodigd. 
Daar verheug ik mij erg op, 
want zoiets is toch wel heel speciaal als bedankje.

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk, zeg! Echt bijzonder om aan mee te werken!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. That's a beautiful afghan! I love its simplicity and its neutral color.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bijzonder...! En leuk....! Kreeg je geen zere arm van dat enorme breiwerk in je handen?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Viel reuze mee. Het omdraaien was zwaar, overal vloog het wol ;~}

      Verwijderen
  4. Ik ben benieuwd of ze subsidie gaan krijgen. En zo'n deken breien is echt wel een hele opgave, mooi werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige plaids.
    Is die mooie wol ook ergens te koop?

    BeantwoordenVerwijderen