dinsdag 5 november 2013

Oogst

 Het oogstseizoen in de moestuin is bijna afgelopen.
Vanmorgen ben ik er weer een paar uurtjes geweest.
Met de zon op de rug was het heerlijk aangenaam werken.
Ook is het altijd gezellig, want alleen ben ik er nooit.
Er is altijd wel een buurman die me groet of
 een praatje komt maken.
Dan hoor ik de beste adviezen voor het tuinieren.
Altijd prettig want ik kom nog maar net kijken op de tuin.
De meeste buurmannen zijn gepensioneerd.
Hebben veel meer ervaring én tijd voor hun stukje grond.
Met regelmaat werd ik verwend met stekjes.
"Probeer maar eens uit en als je nog meer wilt,
ik heb genoeg".
Vorig jaar november ben ik verhuisd naar deze tuin.
Ik kan niets anders zeggen dat ik erg tevreden ben.
Hier heb ik alleen maar zon, zon en nog eens zon.
En geen blad, blad en nog eens bladeren meer.
Ook de opbrengst is vele malen groter.
 Vandaag alle aardappelen gerooid en enkele wortels, 
bijzonder om te zien welke vormen ze hebben aan genomen ;-)
De rode bieten hebben het ook erg goed gedaan.
De verhuizing was een goede beslissing.

1 opmerking:

  1. Ha, zie nu pas je tuinlogje ;)! Mooie oogst Fenna, en wat fijn dat jouw nieuwe tuin zo'n fijne plek voor jou en je plantjes is! Het is zo heerlijk om uit eigen tuin te eten, ook al zien sommige groentetjes er misschien niet zo gelikt uit als in de winkel..!! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen