zaterdag 3 augustus 2013

Tips


 Uien, uien en nog eens uien.
Wat een heerlijke opbrengst uit mijn nieuwe tuin!
Met dit mooie weer drogen ze helemaal snel in.

Buurman Jaap gaf een tip:
Als de uien gerooid zijn en nog op de grond liggen,
 loop dan over de stengels heen, de sap toevoer stopt sneller!

 Van een Molukse vrouw kreeg ik een hele handige uien tip:
snij als eerste het kontje (wortels) van de ui.

Leg het kontje(sapkant) op je hoofd.
Om daarna de ui te pellen en te snijden
Haal daarna het kontje van je hoofd en gooi hem weg.
Het ziet er misschien vreemd uit.
Maar zo sta ik al jaren mijn uien te snijden,
zonder maar een traan te laten.

Voor mij dé gouden tip! 

1 opmerking:

  1. dat ga ik n keer proberen!
    klinkt zo bizar dat het weleens gewoon hardstikke goed werkt...

    BeantwoordenVerwijderen