zaterdag 8 juni 2013

Decimal

Weer heb ik een heerlijk vest gebreid.
Dit keer een zomers vest.
Van beneden naar boven, op de ouderwetse manier.
Uit een erfenis kreeg ik een mand vol met garen.
Deze kleur sprak mij gelijk aan.
Er was zoveel garen.....een wasmand vol,
dat ik de rest mee heb genomen naar de SnB groep.
Al het garen kreeg een nieuwe bestemming 
en ik heb er al verschillende prachtige creaties van gezien.
Via Ravelry kwam ik op het patroon Decimal.
  Het patroon heb ik toch weer iets ander gemaakt.
Ik heb maar een boogje onderaan de boord gemaakt,
 terwijl het patroon 2x aan geeft.
Onder de oksel zou ik weer moeten meerderen in de rechte banen,
 maar uit ervaring weet ik dat het mij daar juist te wijd wordt.
Tja en toen zat ik met een probleem:
Hoe krijg ik zo'n mooie raglan-mouw!!!
Gelukkig na veel meten en tellen....
Is dit het resultaat.
Voor de knopenrand heb ik bij het afkanten
2 steken, een rechte en een averecht, samen gebreid.
Zodat deze rand niet gaat lubberen.
Van mij mag het nu altijd zomer zijn. 

4 opmerkingen:

  1. een hele leuke trui/vest! jammer dat ik alleen kan haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een beauty, en natuurlijk blauw! :-)
    Knap dat je zo een patroon kunt aanpassen naar je eigen wensen! Veel plezier ermee, veel zonnige uren gewenst!
    Jolande

    BeantwoordenVerwijderen