zaterdag 30 maart 2013

Op zijn paasbest

 Op mijn verjaardag, vorige maand, kreeg ik een boekenbon.
Bij de boekhandel zag ik het boek liggen van 
Arne en Carlos: Poppen breien.
Al door bladerend, werd mijn brei-fantasie geprikkeld:
ik zag er een beige vestje in staan. 
Hij leek precies op het vestje dat mijn oma, `
voor mijn pop gebreid had.
Ik vond dat zo lief dat zij voor mijn pop breide en naaide.
Als herinnering aan haar heb ik het boek gekocht.
De haar keuze is ook ontstaan uit een bijzondere herinnering. 
 Ik had zelf een schattig klein popje met knal oranje-peen-haar.
Op elke wang lieve sproetjes en toen ik ontdekte, 
dat ik kon knippen, kreeg mijn popje,
 tot grote schrik van mijn vader, een heeeeeel kort kapsel ;-)
Helaas is dat popje niet meer.
Mijn vader heeft, in vele speelgoedwinkels,
 gezocht naar mijn "oranje" popje. 
Helaas.
Vandaag mag mijn pop op zijn Paasbest!
Want toen ik klein was mocht ik ook met Pasen
mijn nieuwste kleren én kniekousen aan!!!
 En als het straks écht lente is,
gaat ze in een korte broek of een jurkje. 

 In de zomer.......tja
dan zie je haar ingebreide broekje. 
Fijne Paasdagen.

5 opmerkingen:

  1. Wat is ze leuk! Echt geweldig. En die herinneringen maken haar naast leuk ook dierbaar...
    Fijne Paasdagen, laten we hopen dat de lente jurkjes snel aan kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk!!
    jij ook fijne paasdagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Fenna, ik zag je pop staan bij Annemarie's haakblog. Wat een leuk verhaal en zo een mooie pop. Ik zelf maak ook graag poppen uit het boek van A&C. Als je graag eens op mijn blog komt piepen dat is danjelspoppenblog. Misschien ken je het al van bij Wieken, zij heeft al een paar keer een pop van mij op haar blog gezet. Hoe kan ik mij aanmelden om lid te worden?
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mam, wat super leuk! En wat heb je alweer veel leuke andere kleren kunnen breien! Ziet er heerlijk uit! :) Komt er nog een popje bij of wordt het eerst nog een grotere aanvulling van de kledingkast? :)

    Liefs Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen