zaterdag 16 februari 2013

Claudia

Enkele jaren geleden sloot bij ons in de stad,
 naaimachine winkel Vos.
Alles kon je voor een prikkie kopen.
Een naaimachine had ik al en doet het nog steeds prima.
Ik ging voor de fournituren.
Ik viel als een blok voor de geglazuurde houten knopen.
Mooi groen-blauwe van kleur.
Op de handwerk-beurs twee jaar geleden had ik de knopen
 mee genomen om er garen bij te zoeken. 
Meestal gaat het net anders om, je breit iets
 en zoekt daar knopen bij ;-)
Bij Bart en Francis vond ik het garen.
Het patroon Claudia geeft aan om een rits te gaan gebruiken.
Hier heb ik mijn eigen draai aan gegeven.
Doordat de knopen-rand om krulde heb ik hem afgezet
 met een bandje. 
 Het bijzondere aan dit patroon vond ik 
de onderrand in combinatie met de kabels.
Eindelijk na 2 jaar is hij dan af.
Waarom het zo lang heeft geduurd???
Ik weet het werkelijk niet, maar ik ga hem 
zeker veel dragen:want hij zit heerlijk. 

5 opmerkingen:

  1. Oh, wat een leuk vest Fenna! In.. wolkenblauw natuurlijk ;)! Mooi dat patroon met die kabels zo, erg bijzonder! Grappig dat je eerst de knoopjes had, en daarna de wol er bij zocht.. meestal is het inderdaad andersom!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie vest, fenna. Het afzetten met een bandje dat vind ik prachtig en handig opgelost, moet ik beslist onthouden.
    Ik ben ook gek van blauw..
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een beauty... echt schitterend! Heb je dat band er met de hand tegenaan genaaid? Veel plezier bij het dragen!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb met naaimachinegaren, met de hand het bandje eraan genaaid. Het valt dan niet op!

      Verwijderen