vrijdag 9 november 2012

Ik ben verhuisd


In juli kwam Jaap, mijn moestuin-buurman, met de vraag: Hoe bevalt jouw tuin?
Mijn tuin heb ik alweer 5 jaar en daarvoor was ik 3 jaar bij anderen op hun tuin actief.
Maar ja, hoe bevalt mijn tuin?
Op zich wel goed, maar er staat zo'n dikke boom naast........
en die laat heel veel blad vallen.
En wat ook erg belangrijk is met een moestuin, het aantal zon-uren.
Door die boom is er na 15.00 uur geen zon meer die mijn groenten en fruit laat groeien.
Jaap wist dat de tuin vlak bij hem, per 1 november, leeg zou komen.
Tja....dan begint het bij mij te kriebelen ;0)
Zal ik gaan of niet.
Vanwege mijn rugklachten sinds januari heb ik niet veel aan mijn tuin kunnen doen.
Dus wil ik of kan ik nog wel een moestuin bewerken???


  Elke keer als ik op de tuin ben geniet ik zo van:
 de rust, de natuur, de vogels, onkruid wieden, met mijn blote handen in het zand wroeten 
en vergeet ik helemaal de tijd.
Zaden zaaien in het voorjaar en verwonderen over het groeien om daarna te kunnen oogsten.
Eigenlijk geniet ik altijd van mijn moestuin.............


dus......... is mijn tuin verhuisd.



Jaap heeft de andere moestuin-buren ingelicht en opeens had ik hulp!!!
Elke ochtend werd ik weer door hun verrast:
4 mannen staan klaar voor de verhuizing van mijn tuinhuisje.
De volgende ochtend was mijn tuinhekje, gemaakt door zoonlief, al verhuisd.
Daarna waren het mijn stoeptegels, die de daar op volgende dag keurig netjes naar mijn huisje gelegd waren.


Vandaag hebben manlief en ik de planten en struiken verhuisd.
Mijn oude tuin hebben we kaal opgeleverd.

Een zware week, maar zeker de moeite waard!
Volgende week trakteer ik mijn "moestuin"-mannen op taart.

3 opmerkingen:

  1. Wat geweldig dat je zoveel hulp hebt gehad en nu neer kan strijken op je nieuwe stek! Soms moet je inderdaad de gok durven nemen ;)! Ik weet zeker, dat je helemaal gaat genieten van je nieuwe tuin, veel plezier met plannetjes maken voor het komende seizoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat verbouw jij leuke aardappeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een karwei, maar verschrikkelijk hartverwarmend dat je zoveel hulp kreeg!

    BeantwoordenVerwijderen