zaterdag 16 juni 2012

Maxxxxxx

In Assen is een Maxx winkel.
Echt een rommelwinkel waar je van alles kan kopen.
Ik werd getipt dat er garen binnen was gekomen.
O, dan kan ik mij niet inhouden. Dus vol spanning ging ik naar dé winkel.
3 containers vol met garen, wat bij de tipgever nog in het plastic zat, lag nu los in grote bakken.
Alle bollen voor maar € 1,50.
Het was net of ik in een snoepwinkel was beland voor breisters!!
O, wat heb ik heerlijk gegrabbeld. En ik niet alleen.
Er kwam een breister aan met een winkelkarretje....en maar inladen.
Samen hebben voor elkaar de bollen verzameld. Heel gezellig!
Uiteindelijk had ik wel 30 bollen apart gelegd, van sommige maar een, van andere kleuren zoveel mogelijk.
En dan na al dat gegraai ;-) komt de vraag in mij op: wat zal ik er van gaan maken, heb ik genoeg bollen om er een vest of trui van te maken?
Na veel gereken en aan mijn bollen voorraad gedacht te hebben, heb ik het gehouden op 6 bollen van katoen/linnen.


Thuis heb ik uren op Ravelry gesnuffeld naar hét patroon.
Wat een uitkomst, ik typ het garen in, of het aantal meters of de pendikte en alles komt in beeld waar je weer uit kan kiezen. Heerlijk.
Omdat ik een bol donkerder heb van kleur, moets ik daar óók een creatieve oplossing voor vinden.
Uiteindelijk een proeflapje gebreid en besloten het voor en achterpand in een keer te breien.......help.......de steekverhouding klopt niet......de boord werd een maxxxxxboord.
Er zit nu niets anders op dan even uithalen ;-)


3 opmerkingen:

  1. Oh, wat super dat je van die prachtige wol hebt kunnen scoren! Met dank aan je tipgeefster natuurlijk ;)! Succes met het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Je hebt wel hele mooie wol gescoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer van al het werk. Moet je weer helemaal overnieuw beginnen.
    Ik denk dat ik van de week ook nog een keer ga kijken of er nog wat bij zit. :-)

    BeantwoordenVerwijderen