maandag 23 april 2012

Red Hat Society

Vanochtend werd ik even helemaal vrolijk van een kleurijke foto in de krant. Vijf vrouwen, gekleed in rood/paarse kleding. En allemaal hebben ze een prachtige rode hoed op. Het enthousiastme straalt ervan af. Ze zijn lid van de Red Hat Society. Oorspronkelijk is het begonnen in Amerika, waar een vriendin haar 50 jarig geworden vriendin een rode hoed gaf. Op hun eerst volgende thee afspraak droegen alle vriendinnen een rode hoed. Ze hadden afgesproken dat je dit combineert met paarse kleding. Iedereen die lid wil worden moet 50+ zijn en bij activiteiten zich aan deze kledingvoorschriften houden. In Nederland zijn ze ook vertegenwoordigd en zeer actief. A.s. woensdag reizen ze massaal naar Leeuwarden. Oeps het is in Heerenveen. Om 10.30 uur worden ze opgewacht door de burgemeester op het station, waarna een heel progamma volgt!!! Helaas woon ik niet in Heerenveen, anders was ik zeker even gaan kijken. Dit alles bracht mij op een idee. Van ons zwangerschaps-gymgroepje (21 jaar) hoopt I. vrijdag 50 jaar te worden. Zij wordt verrast door familie en vrienden in FlowerPower style. Een 50 jarige die zich nu mag aansluiten bij de Red Hat Society dames, in combinatie van flowerpower, bracht mij op het idee van een Red Hat Society flower.

3 opmerkingen:

  1. Fantastisch. Ik heb het ook gelezen. Spreekt me wel aan zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I am inviting you to come and be part of my blog hop:
    http://juliejewels1.blogspot.com/2012/04/show-your-stuff-21-sloppy-dave-recipe.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt ook een red hat groep beginnen in Assen... ik meld me bij deze aan!

    BeantwoordenVerwijderen