zaterdag 31 maart 2012

Paulie


Ik ben begonnen met een engels patroon:Paulie.
Een vest wat van boven naar beneden gebreid wordt. Hij heeft mooie raglanmouwen.
Doordat ik het brei op pen 3 had ik opeens heel véél steken op de pen.
Zou de steekverhouding echt wel goed zijn? Ik heb vaak getwijfeld.
Eenmaal onder oksel kon ik hem passen......hij zit goed!!!!
Zal de volgende keer wat meer vertrouwen hebben in mezelf ;-)


Manlief heeft voor mij de moestuin even om gespit, zo lief.
Is eigenlijk ook geen vrouwenwerk ;-)
Ondertussen ging ik de spinazie, rucola en peultjes zaaien.
Wat een heerlijk gevoel geeft dat, om in de buiten lucht weer bezig te zijn.
Mijn April-stichery zal dan ook over de moestuin gaan!

3 opmerkingen:

  1. Leuk, je bent ook met Paulie bezig!!
    Ik heb het breiwerk net af en ik heb net als jij steeds getwijfeld, echt tot het einde.
    Echt een patroon om zo lekker weg te breien (dat vond ik).
    Veel plezier met breien!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig he, dat je een topdown patroon al zo snel kunt passen.

    Mooie kleur garen zeg. Wissel je nou alpaca af met een meerkleurig garen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nu het leuke van dit patroon, het ziet er anders uit dan je het maakt. Voor de halsbies neem je steken op langs de randen (en het stekenaantal klopt precies, heb er niets aan veranderd!) en de kraag ontstaat door verkorte toeren.
    Fijne paasdagen.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen