maandag 27 februari 2012

2 vingers

Op Ravelry zag steeds de mooiste creaties van de Inspira voorbij komen.
Een sjaal die met 2 verschillende kleuren gebreid wordt, maar dan ook nog eens met recht en averachte steken.


Afgelopen week ben ik er aan begonnen, maar wat vond ik dat lastig om met 2 draden te werken. Alles draaide om elkaar heen.
Ik had wel eens gehoord dat wij Nederlanders leren breien met onze rechter wijsvinger.
De continentaalse manier van breien is dat je met je linker wijsvinger breit.
De oplossing voor mijn probleem!
Op dit filmpje zie je dat zij de rechte steken met haar rechter wijsvinger breit, ik doe het net anders om. Hoe je het ook doet het eind resultaat is hetzelfde.

1 opmerking:

  1. Do you see what I see? Ik ben toch niet de enige die ziet dat ze de eerste keer de witte draad voor de naald heeft en dus per ongeluk een omslag maakt (en dus in de volgende toer daar drie steken zou moeten breien)? Goede uitleg trouwens voor iets waar ik niet eens een naam voor weet.

    BeantwoordenVerwijderen