woensdag 7 december 2011

Kerstballen

Het lijkt wel of heel breiend Nederland de kerstballen van Arne en Carlos maken.
Op vele weblogs zie je de mooiste creaties.
Ik heb niet zoveel met gebreide kerstballen, maar als je zoveel moois bij je langs ziet komen, wilde ik niet achter blijven.
Toen de plaatstelijke boekhandel met een actie kwam, ben ik toch maar overstag gegaan.
Voor mij de uitdaging om een kerstbal te maken die anders is, dan die van Arne en Carlos!
Dit is mijn rood witte creatie, ik heb wel het basispatroon gebruikt, met als extra's de horizontale steek. Deze wordt veel in Estland gebruikt.

Daarna ben ik op zoek gegaan naar een kleur die bij mijn andere kerstballen past.
Een kerstbal zonder fratsen: puur natuur.


Dit patroon vond ik een hele uitdaging.
Het is gebreid op 2 pennen. Door meerdering en minderering, recht en ribbelsteek, kreeg ik deze creatie.

Alle drie hangen ze nu bij de boekhandel en wie weet ben ik straks de gelukkige die de boekenbon wint.

3 opmerkingen:

  1. Oohhh, wat een prachtige creaties! Vooral die onderste straalt in zijn eenvoud en kracht! Voor mij heb je de hoofdprijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Lupineke, bedankt voor je compliment.

    Gr Fenna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk, die kerstballen op alle weblogs.

    BeantwoordenVerwijderen