vrijdag 4 november 2011

Grootmoeders tijd


Ik waan mij even weer helemaal in Granny's jonge jaren.
Vroeger werd er door hen vele plaid's en spreien gehaakt.
Wat een mega klussen zijn dat geweest.
Hoeveel uren hebben zij daar wel niet aan gewerkt.
Zouden ze ook zoiets als SnB groepen hebben gehad?
De laatste weken was ik druk met het uitproberen om de mooiste kleurcombinatie's bij elkaar te krijgen, daar hadden ze destijds helemaal niet over hoeven na te denken, alles werd in de effen ecru kleur gehaakt.

Ik vond het een heel gepuzzel, sommige kleuren wilde ik niet laten overheersen, maar moesten wel in mijn plaid. Ik heb immers enkele kleuren op mijn verjaardag gekregen van mijn zoon.
Zal ik de oranje/rode mkleuren in het midden doen of ga ik ze in een hoek verwerken.
Ik heb heel wat foto's van al die probeersels gemaakt.

Eindelijk is hij dan helemaal af. Vanmiddag hebben mijn man ik op ons tuinbankje in de zon een kopje thee gedronken. Onvoorstelbaar, zomaar zonder jas én zonder plaid.

Vanavond aten we grootmoeders groente, ook wel de vergeten groente genoemd.
Herfstraapjes. Ik kreeg ze van een mede moestuinder.
Ze waren heerlijk. Volgend jaar wil ik ze zelf in de moestuin.

7 opmerkingen:

  1. wat een mooie deken is dat geworden!!!!
    ja wat bijzonder weer voor november he,
    ik heb ook al in de zon gezeten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, je deken! Wat is-ie mooi geworden, daar zul je straks als het koud is heel wat uurtjes onder genieten! Gek he, dit weer, ook bij mij groeit er nog vanalles in de moestuin wat normaal al lang weg zou zijn: radijsjes, inderdaad ook meiraapjes, nog een ietsje pietsje frambozen... Ben benieuwd welk recept je voor je raapjes gebruikt hebt! Fijn weekend, groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lupineke,
    de raapjes hebben we geschild en in blokjes gesneden. Met een beetje boter en nootmuskaat een kwartiertje op het vuur zetten en klaar is deze heerlijk groente.
    Eet smakelijk.
    Gr Fenna.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Fenna, wat leuk dat je kwam buurten op mijn blog. Zo ontdek ik ook weer een leuke blog. Wat een prachtige kleuren. En wat leuk om ze met een bruine draad aan elkaar te maken. Een prachtige plaid. Heerlijk voor de koudere avonden op de bank met haak/breiwerk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeeeh, dat kleed fleurt de hele kamer op!:) Mooi zeg! Ben benieuwd hoe het er in het echt uit zal zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooie deken. Ik vind hem heel goed gelukt.
    Groetjes, Esther.
    http://happyinred.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat prachtig is je deken geworden! Heel goed gelukt hoor, je inspanningen zijn niet voor niets geweest. En volgens mij mag je gerust haken op stitch'n bitch!

    BeantwoordenVerwijderen