zaterdag 6 augustus 2011

Normandië


Gisteren zijn we terug gekomen, van een heerlijke vakantie, uit Surtanville, La Manche, Normandië.
Wij, manlief, jongste dochter en ik hadden ons goed voor bereid op een zeer wisselvallige vakantieweer, daar staat Normandië om bekent.
Maar wij hebben alleen maar zon gehad, echt heerlijk.
La manche heeft een mooi gloeiend landschap, met smalle weggetjes en hoge heggen.
Zeer brede rustige stranden, maar ook rotsen. Overal zie je rijkbloeiende hortensia's.

Pointe Du Hoc.
Een stuk geschiedenis van Normandië.

De botanische tuin in Vauville was zeer indrukwekkend.


In Bayeux hebben we een 70 meter lang tapijt bekeken. Het is w.s. in 1068 gemaakt en op de arabische manier op linnen geborduurd. Het laat zich lezen als een stripverhaal.


In verschillende plaatsen kwam ik breiwinkels tegen, zij verkochten allen alleen maar Phildar garens! Ik heb niets gekocht: cold sheep ;-)
3 projecten had ik mee, een vest, het gehaakte plaid en sokkengaren.

1 opmerking:

  1. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie zo te zien gehad, en zo leuk die foto's.... want twee jaar geleden zijn we daar namelijk ook geweest! Bij kampeerden vlak bij Bayeux op een heerlijke boerencamping, ik denk er met veel genoegen aan terug! Voor nu weer welkom thuis!

    BeantwoordenVerwijderen