dinsdag 9 augustus 2011

Heel veel

Op vakantie zijn is heerlijk, thuis komen ook.
Weer lekker al het vertrouwde om je heen, gezin, vrienden, mijn bed, het huis en de tuin.
De moestuin hoe zal het daarmee zijn?
Hoe tref ik die aan, is er veel te oogsten, is er veel onkruid?
Ik moest eerst de Oostindische kers opzij leggen om bij mijn schuurtje te komen.
Het onkruid Klokwinde, heeft ook zijn weg door mijn tuin gevonden, lange slierten over de grond en over mijn schuurtje :-P
Mijn buurmantuider dacht dat ik Phytofstra in mijn aardappelen had, das balen na drie weken vakantie, want dan is er weinig aan te doen. Eigenlijk kan je gewoon niet op vakantie gaan, maar goed toch maar een rijtje gerooid.
Wat blijkt, mooie dikke gave aardappelen. Joepie.
De sperziebonen waren al zover heen en er zat maar weinig bloesem meer aan, dat ik deze ermaar gelijk eruit getrokken heb, met gevolg dat ik gister 8 kilo boontjes diepvriesklaar moest maken.
En wat aten wij gisteravond boontjes en aardappels uit eigen tuin. Heerlijk.

Oeps, een beetje scheef gefotografeerd!



1 opmerking:

  1. Leuk die foto's uit je tuintje!! Heerlijk he, om zo lekker te kunnen oogsten. Vandaag heb ik ook de laatste rijen aardappelen opgespit, super veel en mooie grote! Ook de uien zijn nu binnen, en straks snel nog even verse boontjes plukken, ook wij komen er hier in om... :) Veel moesplezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen