donderdag 16 juni 2011

Ik hou van....

Gister was het zo mooi zonnig en een beetje benauwd weer.
Ik kon gewoon niet thuis blijven zitten en ben op de fiets gestapt.
Voor mijn werk en boodschappen hoef ik de stad niet uit, maar af en toe wil ik heerlijk de wind in mijn haren voelen, genieten van de natuur en het buitenleven.
Maar ja,waar fiets ik heen.....
Via een omweg ben ik in het volgende dorp terecht gekomen.
En daar hebben ze een kringloopwinkel, zo'n winkel waar je echt oude spulletjes tegen komt. Ze hebben het er huiselijk ingericht, alsof je bij de vorige eigenaren even op de koffie gaat.
En ja hoor, waar ik op hoopte, er was een hoekje met garens en breinaalden.
In wel 5 manden lagen de bollen, op kleur gesorteerd, op mij te wachten.
Ik heb de geverfde bollen wol uit gehaald.
Het roept bij mij altijd vragen op: van wie zouden ze zijn geweest? Was dit garen over, wat hebben ze ervan gebreid of viel de kleur tegen?
Een ding weet ik zeker, ik ben er erg blij mee!
En helemaal mijn kleur, want ik hou van......

En ondertussen heb ik toch maar mooi weer wat aan mijn conditie gedaan, ik heb 1,5 uur gefietst met de wind in mijn haren. Heerlijk.

2 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk zeg!! Er gaat niets boven leuke kringloopvondsten. Bij mij in de stad is al het moois altijd al snel weg, dus in het dorp verderop is de kans op leuke vangsten altijd een stuk groter ;-)
    Wat ga je maken?
    Een heel fijn weekend, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen