maandag 7 maart 2011

Sokken

Sokken breien is een ander verhaal dan wat ik tot nu heb gebreid!

Ik ben begonnen met mijn favoriete kleur:blauw.
4 lange pennen in de aanslag en maar draaien en draaien.
Mijn 1e sok groeide naar te vredenheid, maar wanneer begin ik nou met de hiel.
Hou ik genoeg garen over voor de teen?
En er moet wel een 2e sok bij anders loopt het lastig.

Mijn 2e paar werd in de kleur groen.
Ik heb een zeer kort boordje gebreid om daarna over te gaan in 4re, 1 av.
Elke 3e naald 1 steek verspringen. Ik hou van afwisseling.
Ook nu kwam ik uit met mijn hoeveelheid garen.

In Duitsland kocht ik 2 dikke bollen Acryl met wol.
Op een rondbreinaald heb ik 2 sokken tegelijk gebreid van de teen tot aan de boord.
Dat was de uitvinding, ik wist precies dat de sokken even lang zouden worden.
Doordat het lekker dik garen is waren de sokken zo af.
Het zijn mijn huissokken geworden.
Helaas zitten er al gaten in.... en ik heb geen garen meer!!!

Onze jongste dochter(13) is dol op voetbal.
Altijd was ze met de buurjongens aan het voetballen, ook met het schoolvoetbal heeft ze in de 7e en 8e groep meegedaan.
Nu zit ze met plezier in het meisjesteam van de voetbalclub.
In Duitsland vonden we WK-football-garen.
In haar favoriete voetbalclub kleuren!

1 opmerking:

  1. He, wat leuk dat je aan het rondbreien gegaan bent, en dan ook nog twee sokken tegelijk! Nou, daar hoef ik niet aan te denken, lijkt me superingewikkeld! Knap van je, ik hou het gewoon maar bij mijn eigen, vaste patroon! Jammer dat je je sokken niet meer kan stoppen! Om te voorkomen dat er snel gaten in je sokken vallen, neem ik altijd 75 wol, 25 polyester, dan blijven ze heel lang gatenloos!

    BeantwoordenVerwijderen