zaterdag 26 maart 2011

Plaid

Op mijn verjaardag heb ik 5 bollen wol, gekregen van onze zoon L. van 21.
Op deze manier stimuleert hij mij om lekker door te gaan met het breien of haken.
En dat vind ik helemaal niet erg.
Ik heb er enkele kleuren bij gekocht. Bruin wil ik als hoofdkleur gebruiken.
Het gaat een plaid worden, maar hoe precies het word en hoe groot, ik ben er nog niet helemaal over uit, maar soms komen de uiteindelijke ideëen als ik ermee bezig ben.
Vast staat dat ik het wil haken.
Granny's Square. In het nederlands: Oma's vierkant.
Maar wat geeft zo'n vierkant een mogelijkheden.
Maak ik het vierkant in een kleur of 2 of 3.
Zal ik elke ronde in een andere kleur haken of meerdere rondes in één kleur.
Het lijkt me nu al heerlijk om hem straks om me heen te slaan, binnen of in de zomer savonds buiten.




Vandaag heerlijk in mijn tuin aan het werk geweest.
Al het dorre blad, takjes én onkruid in de container gedumpt.
En wat loopt de tuin alweer mooi uit.
Zie je het lieveheersbeestje op de bovenste foto? Mooi he.
Mijn blauwe druifjes lieten zich ook alweer zien. Heel voorzichtig tussen het blad vandaan. Daarachter zie je het rose van een hyacint.
Wat is de lente toch mooi.

3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke zonnige lentefoto, genieten he! Leuk om je vierkantjes zo bij elkaar te zien, wat worden ze vrolijk met al die kleurtjes. Ik zie de plaid al helemaal voor me, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk die vierkantjes, wat zal dat verslavend werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Fenna, heerlijk die lentekleuren in je post! En de deken wordt prachtig, mooie regenboog kleuren heb je bij elkaar gevonden.
    Fijne zondag,
    liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen