donderdag 3 februari 2011

Vilten

Vorig jaar heb ik een workshop natvilten gedaan.
Even lekker puur natuur: wol, groene zeep en veel water.
De plukken wol leg je steeds haaks op elkaar.
Het groene zeepwater besprenkel je over de wol.
Eerst ga je voorzichtig, en daarna krachtiger wrijven over het vilt.
Door dit proces vervilt het wol.
Ja, dan heb je een leuk lapje heerlijk geurend naar ouderwets schoonmaakmiddel.


Het lapje heeft lang in de kast gelegen tot ik er een leuk idee voor kreeg.

Ik borduurde losse cirkels op. En een klein bloemetje.

Binnenin naaide ik een los gekocht vilten lapje. Spelden en naalden erin en klaar is mijn speldenetui.

Ook leerde ik een steen te vervilten en heb ik een vaas omvilt.
Doordat ik het niet overal even dicht gevilt heb, schitterd het licht van een waxinelichtje er mooi doorheen.

1 opmerking:

  1. Wat is dit mooi geworden! Je hebt een schitterend naaldenetuitje gemaakt met die borduurtjes erop! En leuk om te doen he! Als je eenmaal de smaak te pakken hebt.... :)

    BeantwoordenVerwijderen