donderdag 10 februari 2011

Ariadne en afscheid nemen

Vanmorgen kreeg ik in ons breicafe een oude Ariadne van februari 1978.
Hij rook naar lang geleden. Mijn oma was jaren lid van dit blad en heeft er veel uit gemaakt, vooral haken was haar hobby. Voor mij heeft ze een lampekap gehaakt. Deze paste precies over mijn oranje schoenmakerslamp. Heette die wel zo?

De patronen zijn van lang geleden, maar sommige technieken gaan nooit verloren. Even een ander maatverdeling nemen en je kan zelfs met zo'n nostalgies tijdschrift weer vooruit.

Als je iemand een Ariadne-abonnee gaf kreeg je dit mooie zilveren breiwerkje. Mooi he.


Binnenkort ga ik afscheid nemen van deze Jacobus.
Op de 1e breiochtend kwam mijn nicht langs en wilde graag een aap.
Met veel plezier heb ik hem gebreid en zien groeien.
Nu ben ik aan de 2e Jacobus begonnen. Wat een knappe ontwerpster is Annita toch.


Maar eerst mag hij nog een poosje bij ons genieten bij Tita ;-) of lekker in het zonnetje.

2 opmerkingen:

  1. Nou, wat toevallig zeg, ik stond afgelopen week met een stapeltje oude Ariadnes in mijn handen in de 2e hands loods, heb ze teruggelegd en heb nu spijt...! Volgende week kijken of ze er nog liggen. Dan neem ik ze wel mee! Wat is je aapje mooi geworden, wat knap zeg!! Echt een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige aap! Ik zal hem ook nog eens breien, heb het patroon al gekocht van Annita. En ja, die oude Ariades, waarom is er nu niet zo'n soortgelijk blad?

    BeantwoordenVerwijderen