donderdag 13 januari 2011

1e breicafe "een steekje losser"

Vanmorgen om 10 uur is ons breicafe open gegaan.
We wisten van te voren al, dat we met z'n drieëen zouden gaan beginnen.
Maar algauw kwam er nog een fanatieke breister binnen.
Kopje warme chocolademelk (zonder slagroom ;) erbij. En maar breien en kletsen.
Het regenachtige weer, nodigde niet echt uit om naar buiten te gaan, maar een echte breister stoort zich daar niet aan.
Er kwamen nog meer creatievelingen, allen met hun eigen werken.
Mijn nicht kwam ook even langs om van de gezelligheid en een kop koffie te genieten.
Ik had mijn aap Tita meegenomen, want uiteindelijk heeft mijn handwerkjuf met dit werkstuk, mij aan het breien gezet.
De aap viel zo goed in de smaak van mijn nicht, dat ik nu een mag breien voor haar.
Nou, daar hoefde ik niet lang over na te denken, dat doe ik graag.
En dan niet het patroon van mijn oude aap, maar ik ga de uitdaging aan om het ontzettend mooie patroon Jacobus van Annita Wilschut op de pennen te zetten.
We hebben met z'n achten, jong en oud, een geweldige succesvolle, leuke 1e ochtend gehad.

Mijn vriendin Sita zit vooraan en ik zit helemaal rechts met Tita op de tafel.

3 opmerkingen:

  1. Gezellig!! Ik heb aap gebreid, bij ons heet ie Koos! Je kunt hem op mijn blog zien, ik geloof zelfs het 1e bericht. Echt een uitdaging voor mij maar zo leuk om te doen. Het is een goed en heel duidelijk patroon gelukkig. Succes Fenna! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!!
    Mooi dat het zo gelukt is!!!
    Ik wist niet dat je het overdag zou doen, de breigroep. Nadeel daarvan is dat heel veel werkende breiers en moeder breiers met kleine kinderen niet zo makkelijk kunnen komen. Voordeel is natuurlijk dat het wel altijd licht is en dat is voor breien erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat jullie eerste bijeenkomst zo'n succes was! Daar kun je met een blij en tevreden gevoel op terug kijken :))

    BeantwoordenVerwijderen