donderdag 27 januari 2011

Breitas

Vandaag hebben we onze 2e breiochtend gehad.
Er was een afmelding, wel er was een nieuwe breister bij. Met z'n zessen hebben we een gezellige leerzame ochtend gehad.
Een inwoner uit de wijk, houdt vanaf het begin dat de wijk bestaat, het nieuws uit de wijk bij. Hij had gehoord dat wij sinds kort van start waren gegaan en wilde een stukje op de site publiseren, met foto!
Zomaar gratis reklame voor ons! Bedankt!

Ik ben helemaal geen borduurster, maar het boek dat ik in Rotterdam heb gekocht heeft mij geprikkeld. Via mijn man kon ik een oude verhuisdeken kopen, poe wat rook die muf. Ik heb hem 3x moeten wassen. Nu ruikt hij heerlijk naar wasverzachter. Met een festonsteek heb ik de vilten lapjes aan elkaar geborduurd, daarna hem opgepimpt bandjes.
Ik ga hem gebruiken als breitas.



4 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende tas.
    Wat zul je een plezier hebben gehad aan het maken ervan.
    SnB Frsyslân staat deze week in de Elsevier (pagina 28/29). Kun je onze groep ook even bekijken.

    Gaan jullie ook naar de Handwerkbeurs in Zwolle?
    En naar de brei en haakdagen in Nieuwegein (1 en 2 april)?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een schitterende tas heb je gemaakt! Hij ziet er zo gezellig en mooi uit! De tas die ik van een oude deken maakte, is lang zo mooi niet geworden :(( en ook onpraktisch omdat ik hem te wijd heb gemaakt. Hij ligt nu als een vod op zolder, want wegggooien kan ik hem niet... Misschien toch nog eens opnieuw proberen! Leuk dat de tweede ochtend weer zo'n succes was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waauw mam! Dat heb je vet mooi in elkaar gemaakt!
    Heb je nu uiteindelijk zelf de kleurtjes toch maar uitgekozen! ;-) Ben trots op je! :)
    Ben benieuwd naar je volgende creaties!

    BeantwoordenVerwijderen