donderdag 6 januari 2011

Miyake

In mei was ik met mijn man een weekendje in noord-holland.
Gezellig met z'n tweëen, in een Break en bedfast. We gaan dan altijd lekker uiteten en meestal een filmpje pakken.
Ik kan het iedereen aanraden, zeker als je kids hebt.
Even geen discussie over waar en wat we gaan eten, welke film we gaan zien e.d.
Heerlijk even alleen wij tweëen.
In Hoorn heb ik bij Wil Schouten, Deligt garen van Drops gekocht. 10 bollen voor een trui.
Tja, toen was ik thuis, wist niet zo goed welk patroon ik ervan wilde maken.
Toen ik lid werd van Ravelry ging er een wereld voor me open. Woh.
Ik klik Drops Delight aan en walla, alles word getoond van de hele wereld wat men ervan gebreid heeft.
Tja, dan word het weer moeilijk, omdat ik geen keus kan maken.
Er is zoveel leuks.
Uiteindelijk viel ik voor het wikkelvest Miyake.

Het word van links naar rechts gebreid.
Voor het armsgat, kant je steken af en in de volgende toer zet je weer steken op.
Ik denk dat ik niet alle 10 bollen nodig heb. Wat ik daar van ga breien, ik weet het nog niet.

Gister heb ik de folders voor ons breicafe EEN STEEKJE LOSSER rond gebracht.
Op de markt wilden ze graag nog veel meer folders. Dat begint goed, dacht ik.
Bij de Pipoos in Assen verkopen ze ook wol en daar waren ze ook erg enthousiast.
Ook zij wilden graag veel meer folders. Dat gaat lekker.
Bij de bibliotheek waren ze er ook blij mee, ze zou ze bij de brei- en haakboeken leggen.
Zo liep ik gister te stralen door de stad.
En dan heb ik het nog niet eens over alle mensen die ik gemaild heb.
Mijn vriendin zou ook haar creatieve vrienden een folder geven.
Vol gezellige spanning wachten en kijken we uit naar de 13e januari.

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je enthosiastme zo gedeeld wordt!!
    Hopelijk zit het de 13de vol!
    Ik zal aan je denken en er eentje op nemen (zit toch al te toosten want ik ben dan jarig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat iedereen zo enthousiast reageert, dat geeft een goed vooruitzicht! Nu op naar de 13e! En wat wordt dat vest mooi, ik heb nog nooit zoiets gezien... mooie kleuren en een bijzondere vorm. Ik heb het woord Raverly al vaak voorbij zien komen, maar heb eerlijk gezegd geen idee wat het is...?! groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, dat is leuk als mensen enthousiast zijn! heel mooi je vest, ik ken het patroon ook niet. Prachtige wol! En idd...wij gaan ook af en toe samen weg...dat houden wij er echt in! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen