vrijdag 3 december 2010

Sjaals


Dit wordt mijn 2e clapotis Vorig jaar had ik al een gebreid van gemeleerd Wibra garen. Als ik hem om heb twijfelde ik steeds. Wat mankeert er toch aan die sjaal?
Niets, helemaal niets, maar als ik iets aan heb of draag wat niet mijn kleur is voel ik mij daar niet prettig in.
Deze kleuren vind ik wel mooi.
De clapotis brei ik zonder markeerringtjes. Wel zo gemakkelijk. Ik brei de steek die afgehaald moet worden averechts. Aan de achterkant brei ik alles averechts, de steek is gemakkelijk uit te halen!

De vriend van mijn dochter wil graag een zwarte sjaal.
Uit een breiboek haalde ik de ploegsteek, 2 recht, 1 averecht.
Breit lekker door en als ze dit weekend komen voor het Sinterklaas feest kan hij hem om doen. Wel zo lekker in deze kou.


Deze sjaal heb ik vorig jaar gebreid voor manlief. Er zit een klein kabeltje in.
Ik heb echt eer van mijn werk, want hij draagt hem dagelijks ;)

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke sjaals, vooral die met dat kabeltje ziet er erg behaaglijk uit! Mooie kleur, dat turqoise, en een leuke steek! Hopelijk zit deze je beter als hij af is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Fenna. Ik ben beginnend breister. De zwarte sjaal in ploeg steek wil ik graag voor mijn vriend maken. Hoeveel steken moet ik opzetten? En heb je een kantsteek gemaakt? Graag hoor ik van je.
    Groeten Jessica.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Fenna, die sjaal met ploegsteek, moet je dan elke naald 2 recht, 1 averecht breien ? welke naalden heb je gebruikt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hee, zou ook graag die zwarte sjaal willen maken voor mijn broer. zelfde vragen als hierboven ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sorry voor het late reageren. Lees nu pas de reacties ;-)
    Je begint altijd met een kantsteek. Het aantal steken moet zijn 1 kantsteek en daarna 3 patroonsteken. Patroon: 1 kantsteek, *2 steken recht en 1 steek averecht* dit steeds herhalen. 2e naald: 1 kantsteek, 1 averecht, * 2 steken recht en 1 steek averecht* herhaal steeds alles van * tot*
    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen