zaterdag 16 oktober 2010

Wol

Deze week heb ik voor het eerst, ja ja, via internet een bestelling gedaan.
Ik zag mooie groene ""Lace Bal" van Schoppel Wolle bij de Wolhemel.
En omdat ze stoppen kon ik het met 30% korting kopen.
Jaren geleden heb ik eens een kleurenanalyse gedaan en daar kwam uit dat deze kleur groen mij heel mooi staat. Ik moest aan dat advies erg wennen, want groen is nou niet bepaald mijn kleur, ik hou van blauw. Gelukkig zit blauw heel uitgebreid in mijn "winter"kleurenwaaier.
Van deze bol wol wil ik een Clapotis
breien.



Gister heb ik de wol gehaald. Ik word dan een beetje hebberig, vooral als ik de wol voel en de laatste bollen in de vakken zie liggen. En natuurlijk de aantrekkelijke korting.
Ik heb voor het vilten 1 Polarisbol en 4 bollen blauwe Alaska gekocht.


De vorderingen t.a.v. een breigroep loopt vertraging.
Het buurthuis wil dat we in een "zaaltje" gaan zitten en "huur" gaan betalen.
Nou nee dus, dat was niet de bedoeling. We voelden ons behoorlijk teleurgesteld, het was dè plek om mensen bij de groep te krijgen. We zagen het helemaal voor ons, op de open dagen in de hal zitten breien en haken. En wat is er nu leuker dat er in de hal mensen gezellig bijelkaar zitten en dan ook nog wat te drinken kopen. Daar verdienen ze w.s. te weinig aan!!!!!
We gaan nu op zoek naar een andere locatie.

Met veel liefde groeiden deze aardappels in mijn volkstuin.
Mooi he.

2 opmerkingen:

  1. Wouw, wat een rijke oogst, prachtig om de foto te zien en vast heerlijk om te eten! Zo mooi dat er nog wat zand aan zit, hier hebben we een volle kleigrond, dat ziet er heel anders uit... Welk ras heb je geoogst? Jammer dat ze zo reageren op jullie leuke plan, moet er nou meteen weer uit alle initiatieven geld gehaald worden? Echt een tegenvaller! Maar wie weet, komen jullie op een veel leukere plek terecht dan dit buurthuis. Veel plezier met je mooie wol, en fijn weekend, groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ze het 'concept' van SnB niet snappen en jullie gewoon laten klessebessen met breien/haken in een openbare ruimte.
    Gewoon verder zoeken waar ze jullie wel tegen een consumptie willen hebben!
    Wat een lievelijke aardappels zeg!
    Jij dus ook een volkstuin?! Ik ondek steeds meer overeenkomsten, net als dat groen....

    BeantwoordenVerwijderen