dinsdag 31 augustus 2010

Victoria en Tita

Van een van de bollen wol, die ik vond in een kringloop heb ik Victoria gebreid.
Victoria heeft een donkere bruine kop en staartpunt gekregen omdat mijn bol wol op raakte. Het is erg leuk en een hele uitdaging om een hond aan een stuk te breien.

Ze heeft ook al een vriendje,Tita.
Deze aap heb ik gebreid in klas 6. Op deze manier leerden we hoe je een sok moet breien. Ik weet nog, dat ik van mijn moeder, daar mooi garen voor mocht kopen.
De mond van de aap is de teen, zijn achterwerk is de hak en zijn armen en benen zijn de boord van de sok.
Ik was volgens mij de enige in mijn klas die het een leuke opdracht vonden. Ik was en ben nòg erg trots op mijn aap, ook mede door het mooie garen.

Tita heeft al jaren een "trui" aan.
Die wollen trui had ik gebreid voor onze dochter toen ze nog een baby was.
Ja, dan moet hij een keer gewassen worden.................... veels te heet!
Hij is nu mooi vervilt en heeft nog steeds een functie. ;)

1 opmerking:

  1. Wat leuk om Victoria hier te vinden. Ze is erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen