vrijdag 27 augustus 2010

Wat eten we vandaag?


Rode bieten uit eigen tuin. En groot dat ze zijn.
Ben benieuwd of ze ook nog lekker smaken. In de vakantie is alles door gegroeid: de groente maar ook het onkruid ;(
Gelukkig zag ik dat andere tuinders er ook last van hebben.
De bramen groeiden niet zo hard als ik verwacht had. Ze zijn wel hèèl erg lekker.
Toen ik maandag op de tuin was heb ik er veel van gesnoept.
Mijn moeder wilde de bramen wel in de gaten houden, maar heeft niet veel van af kunnen halen, wel heeft ze de sperziebonen geplukt, gepunt, geblanceerd en ingevroren.
O, wat heb ik haar veel werk laten doen.


Vrouwenmantel, een van mijn lievelingsplanten.
Al die prachtige regendruppels of nog mooier met dauwdruppels.

2 opmerkingen:

  1. heerlijk he die bramen , met roomijs ,
    ik wacht in spanning af ,
    groeten , Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige bietjes heb je, heerlijk he, om die zomaar uit je tuin te mogen oogsten! Heb je er ook nog een favoriet recept mee? Ik ben altijd benieuwd wat anderen er mee doen, behalve zo maar koken en opeten... groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen