dinsdag 24 augustus 2010

Vakantie

Op vakantie vinden we het altijd heerlijk om mooie oude plaatsen te bezoeken, een kerk te bezichtigen en plaatselijke markten af te struinen en daarna genieten op een dorpsplein van een kop thee of koffie met........!


In Freiburg was een bourgondische markt. Met veel kazen en worsten. Hmmmmm.
De groenteboeren verkochten er zelfs bloemen van eigen kweek: goudsbloemen en dahlia's!!!


Deze citron sjaal vond ik een leuk vakantie project, ik had er 2 bollen acrylgaren voor gekocht en was van plan om beide bollen helemaal op te breien.
Dit werd een beetje te groot en heb ik voor de 2 Duitse vakantiebuurmeisjes elk een barbiejurkje gebreid. Het was nog een gepuzzel om het jurkje af te werken want ik had alleen maar breipennen bij mij. Ik heb het jurkje aan een stuk gebreid en zo hoefde ik alleen nog maar aan de zijkanten steken op te nemen en gelijk af te kanten.



Het Zwarte Woud is prachtig. We hebben er gewandeld, gerodeld (de kids), gewinkeld(brei) en de omgeving bekeken.
Omdat we dichtbij Frankrijk en Zwitserland zaten hebben we Belfort, Straatborg en Basel aan gedaan.
Het meest bijzondere vond ik de Jungfraujoch.
De top van Europa.
Vanuit Lauterbrunnen werden we met een bergtrein naar de top gebracht.
Ik was blij dat ik mijn kantsjaal bij me had, het was daar bewolkt, koud en het sneeuwde.......


We hebben genoten, maar het allefijnst vond ik dat onze dochter S weer thuis kwam.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen