donderdag 29 juli 2010

Heel veel

er is gelukkig weer heel veel regen gevallen. Het gras is weer groener, de natuur ruikt zo heerlijk fris en de temperatuur is erg aangenaam. Echt tijd om weer wat actiever te worden.


Ook de slakken zijn erg actief.....
Ik heb blijkbaar heel veel lekkers in de tuin ;)


Mijn moestuin heb ik nu voor het 4e seizoen, van deze doornloze braam heb ik vorig jaar alleen tijdens het tuinieren van gegeten, zo weinig zat er aan, maar dit jaar doet hij het wel heel erg uitbundig.
Nu heb ik een probleem........we gaan op vakantie!!!!
Wie haalt ze van de struik als ze rijp zijn.

Tuinieren is heel erg leuk en spannend.
Ik zaai en plant mini plantjes in het voorjaar.
Wat zal er wel opkomen en wat niet.
Vorig jaar had ik ook boerenkool uitgezaaid, nergens meer terug te vinden, dat was erg balen.
Dit jaar weer vol goede moed opnieuw gezaaid, ik wist niet wat ik zag.
Het groeide als kool.
Is het nu de temperatuur, de luchtvochtigheid, de goede grond?
Zoveel weet ik niet van tuinieren af en daarom is het ook elk jaar weer een verrassing wat er wel goed doet en wat mislukt in de moestuin.



Vandaag heb ik 2 vuilniszakken vol met boerenkool, gewassen, geblancheerd en in de vriezer gedaan. Ruim 6 kilo ligt er in de vriezer te wachten op de koude winterdagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen