dinsdag 29 juni 2010

Blauw

Wat een heerlijke uitdaging is bloggen.
De kleur, het formaat de lettertype alles is te veranderen en elke keer wordt het meer mijn blog.
Ik ben gek op de kleur blauw, draag al van jongs af aan graag blauwe kleren.
In een kringloopwinkel zag ik allerlei bolletjes liggen, twee bollen blauwe katoen zaten nog in de verpakking. Daar heb ik deze sjaal van gehaakt.
De andere bollen wachten nog op creatieve ideëen van mij.

Hieronder een foto van mijn gevilte blauwe tas. Deze is gebreid van Lana grossa "Feltrino"garen. Ik had geen patroon dus ik wist niet goed hoe groot ik hem zou breien.
Voor het wassen was hij 53-37cm en na het wassen is hij precies goed gekrompen naar 41-22cm. Omdat hij nogal open is, heb ik er een zakje in genaaid. Dan loop je voor je gevoel toch wat veiliger op straat.



Deze tas heb ik van haar blog.Het garen komt van de Wibra. Het was erg leuk om hem te breien.
De trui voor mijn man heeft veel start problemen.
Ik heb garen met verschillende verfbaden gekregen. 2 verkeerde bollen!
Na dat ik alle kleurbaden had gecontroleerd, ben ik weer enthousiast gaan breien, bleek dat ik breide met een bol van andere structuur. Balen.
Ik had net genoeg garen kunnen krijgen voor de trui. Nu heb ik het patroon maar wat veranderd,ik hoop dat ik uiteindelijk goed uit kom en dat de trui helemaal gebreid kan worden. Wordt vervolgd......

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen